Alla inlägg under oktober 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 30 oktober 2010 20:01

   Visst är det väl skönt! Helg!

 

Det behöver vi! Hela familjen behöver ledigt... det känns i hela kroppen.

 

Den person som alltid går upp i ottan är Oliver, men han gick faktiskt inte upp förrän efter nio. Skönt var det.

 

Det gick ju inte att dra sig så länge i den goa sängen idag, för vi har haft städdag på gården.

Inte för att vi gick ut precis kl. 10, men vi gick i allafall ut och visade lite intresse geonom att gå ut och kratta lite.

Fick däremot städat lite inne mer ordentligt istället, vilket var behövligt!!!

 

Barnen fick åkt sin sedvanliga traktor och denna gången utan mamma och pappa! Inga är väl så glada för att slippa än vi! I alla år vi alltid åkt med och knappt haft röva i behåll när man kommit tillbaka från turen är svårräknade...

 

 

 

 

 

Dagen i sig har varit fin och det är riktigt gott att ha Villy hemma igen.

 

Han hade tänkt på mig igår när han handlade på vägen hem... han köpte mig ett paket med choklad hjärtan... Så gulligt av honom! Jag blev så glad!   

Puss min goding!

 

Oliver är lite sugen på att åka till farfar och kolla in lådbilen/gokarten som farfar byggt!

Så vi får se vad vi kan hinna med i morgon.

 

Nu ska vi umgås, hoppas ni som läser också har en sån fin familj som jag har!!

 

Puss på er därute i etern!    

 

Av Rose-Marie Nordgren - 27 oktober 2010 22:14

God kväll...

 

Denna dagen har inte varit annat än blötare än blötast!!

Geggan har legat som en smeck under hjulhusen på bilen idag... ja, för inte är det torrt och fint nere i Alvhem... phuuu... Ställer man bilen en stund så blir det koblajjor så fint placerade runt bilen...

 

Är faktiskt trött och sliten idag... för denna dagen och för all del denna veckan har bara bjudit på helt och hållet rutiner som gått åt skogen... Jag och Gunnel brukar ha bra rutiner! Men när det inte fungerar så är det inte vårt fel... utan dessa gubbar som antingen ska vara i vägen eller så finns det ingen bil att låna för att åka till bodarna dit inga vanliga bilar har att göra... men men... vi ska väl snart komma på fötter igen!

 

Idag har Alva fotograferats på dagis och det var ett himla sjå att fixa och trixa med hennes hår och kläder i morse. Men hon blir nog fin med våfflat hår och kjol och allt. Allt klär en skönhet, som min kära vän Katarina brukar säga!

Oliver har "Elevens val" fr o m idag till på fredag och idag hade han bad, i morgon pyssel och på fredag blir det bak. Hoppas han får hem lite fredagsgott!

 

Villy är ju som bekant uppe i Eskilstuna och jag saknar honom... goa kramar... puss mitt   

 

Ringde mamma förrut och det var väl inte så bra där... Pappa påstår att han snart ska "hem"... Det är ju inte så roligt att få höra... det räcker inte att man har ångest för att man inte hinner att hälsa på så ofta...

Jag menar... man sover, äter, jobbar, hjälper med läxa, nattar barn... sen har ju dagen gått!

Inte är det kul... men jag är inte mer än människa och jag kan ju inte dela på mig...

 

Ska man funderar på detta nu också... räcker det inte med allt annat?

 

Kram Rose-Marie

 

 

 

 

 

 

Av Rose-Marie Nordgren - 25 oktober 2010 20:26

Så var helgen över... IGEN!!

 

Det gick fort!

 

Var ju nere i stan på The Studio och var Modell för en dag med Egny!

Det var kul, men jäkla sicken väntetid!!!

Huga!

 

 

        

En dag jag aldrig kommer att glömma!

 

Det var riktigt roligt och lite annorlunda... är ju van vid grova arbetskläder och när man kommer hem så blir det ju bara mysbyxor och på sin höjd jeans!!

Ibland kan man ju klä upp sig, men inte så ofta som man borde kanske!

 

Tja... kvällen börjar ta sitt slut och en arbetsdag är till ända...

Villy är i Eskilstuna på jobb denna veckan och det blir ju lite tråkigt här hemma utan hans närvaro...

Tänker på honom... han som antagligen bär på lite förkyldning och feber i detta nu... har inte pratat med honom ännu ikväll, men ska när han väl loggat in på msn...

 

Nu ska jag försöka jaga barnen i säng!! De envisas med att hålla sig uppe!!

 

Kram

 

 

Av Rose-Marie Nordgren - 21 oktober 2010 21:30

Ja, idag har jag klippt mig!!

 

Anledningen är att jag och Egny, min söta svägerska, ska göra sta´n osäker på lördag!! Vi ska nämligen vara Modell för en dag! Spännande och hoppas verkligen det blir kul.

 

Största problemet har ju varit att hitta kläder, skor och accessoarer! Skitsvårt!

Jag är ju van i att gå i skitna arbetsbyxor dagarna i ända...
Man är ju inte bortskämd med att klä upp sig direkt, för det bästa jag vet när jag kommer hem efter jobbet är ju att krypa i ett par goa mysbyxor!! Oooh, vad härligt!

 

Fick som sagt klippt mig idag, vilket var behövligt. Johanna gjorde som vanligt ett bra jobb!

 

  

Har inte så här rakt hår i vanliga fall... det är rejält plattat!

 

 

  

Plattat även bak!

 

 

Nä, nu får jag nog säga god natt! Är vansinnigt trött idag!

Ska väl kolla igenom kläderna igen och se om det finns en felande länk nånstans, för i morgon hinner jag inte... ska köra mamma till affären så hon får handlat efter jag slutat jobbet.

 

Natt natt!

 

 

 

Av Rose-Marie Nordgren - 13 oktober 2010 22:04

Ja, nu är det så... en förkyldning på gång...

 

Tung i huvudet... snuva... nysningar..! Inte är det så roligt direkt!

 

Men för att kurera mig, så blir det Kan Jang, te med honung och citronskivor i.... Mums! 

Lite aromaterapi och tända ljus är ju verkligen mumma för själen, vare sig man är förkyld eller inte! Speciellt nu när det börjar bli mörkt och trist ute! 

 

 

Lite mys i min ensamhet...

 

 

Det var gott och nu väntar sängen...

Villy kommer hem i morgon! Saknar honom... puss min älskling!

 

God natt sötisar!

 

 

Av Rose-Marie Nordgren - 12 oktober 2010 20:46

Hejsan hej!

 

Nu var det ett tag sedan sist... igen!

 

Har inte hänt så mycket... annat än att det där mötet på jobbet inte var några direkta förändringar för mig och Gunnel.

Det tråkiga som har hänt är väl att tre personer har sagt upp sig... så vi får se vart detta slutar...

 

Lite roliga saker har ju hänt sedan sist och det är att jag tog med mig familjen på Öppet Hus i Alvhem och tittade på järnvägstunnel. Såklart så hängde Gunnel, Lars och Egny med! Kul att se det med egna ögon och sen ha mer förståelse på varför man är där och jobbar och varför det blir så skitigt...

 

 

 

         

Kattlebergstunneln, Oliver kollar på den fina bergsborren, Alva är bra liten intill Dumpern, men barnen vågade sig upp och sitta i hytten. Gunnel, Lars och Egny stod och tittade faschinerat på allt som hänt där inne i mörkret...

 

 

Det var verkligen kul att få se detta. För visst så ser vi det där hålet dagarna i ända, men nu fick vi chansen att se hur det såg ut lite längre in också.

 

Än har denna veckan gått som en dans.

Jobbet flyter på och det blir antagligen mer nu när de tre personerna slutar...

 

Villy är nere i Skåne på jobb. Tråkigt, men så är det.

 

Nu ska jag prata ett par ord med honom och sen ska jag lägga mig... har ont i huvudet idag och tror att en förkyldning är på g... uscha!!

 

Ha en skön kväll!

 

 

 

 

 

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards