Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Sov gott pappa...

Av Rose-Marie Nordgren - 18 januari 2011 07:54

Nu har det hänt...

 

Pappa gick ur tiden sent igår kväll... Han somnade in lugnt och stilla.

 

Jag och mamma var och hälsade på honom vid 18-tiden och åkte därifrån vid 20.

Det kändes så himla skönt att få klappa om och prata med pappa. Tala om för honom hur mycket vi tyckte om honom.

 

När vi kom till hemmet fick vi reda på att de skulle börja med vaknätter för honom...

De hade ringt in en tjej som skulle sitta hos honom natten till idag... hon hann inte sitta så länge för mellan 21.30 och 22.00 hade pappa somnat in.

 

Idag stannar jag och Oliver hemma från jobb och skola... gäller även i morgon.

Alva är på dagis, för det känns som om hon får mer i utbyte där än här hemma.

Villy är nere i Nässjö och jobbar och är såklart helt knäckt... Jag sa till honom att jobba om han orkade... får se hur han gör.

 

Jag och Oliver åker till mamma sen och håller henne sällskap.

 

Oliver mår så dåligt över att morfar gått bort att han verkligen inte orkar med skolan idag... och jag förstår honom... En morfar som han tyckte så mycket om och har så mycket fina minnen ifrån har ju försvunnit föralltid. En morfar som tog fram en massa tekniska prylar som han kunde pilla med...

 

Jag är så glad att jag fick vara med honom den här sista tiden.

Även om man nästan hade panikattack när man skulle dit för att man inte visste vilket skick han skulle befinna sig i denna gången... så är jag SÅ glad att jag fanns där. Han vet om att jag var där...

 

  

Teknik och elektronik var ju ett gemensamt intresse...

 

  

Pappa i ett nötskal... filma och ta kort på barnen tyckte han mycket om...

 

  

Detta kortet är från 2006

 

 

 

Denna låten tillägnar jag pappa... Angel.

Vila i frid nu pappa... vi ses när tiden är inne. Älskar dig!

 
 
Christy

Christy

18 januari 2011 08:55

Jag beklagar....:( KRAM

http://christys.bloggplatsen.se

Rose-Marie Nordgren

18 januari 2011 18:37

Tack fina du! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2014 20:33


    Jajjamen! 9 dagar kvar till semestern!  Blir en härlig tripp till Zakynthos!  Längtar som en tok nu! Två veckor i paradiset... Hela familjen är tokvärda den här ledigheten.    Flyr lite verklighet. Renovering av huset här tagit stor...

Av Rose-Marie Nordgren - 26 april 2013 21:05

  Det var lääänge sedan jag var här och det har häääänt mycket sen sist... Man kan förkorta det med nytt liv, eget boende, skild och mycket sorg i bagaget...   Men allt känns som om det är på god väg att ändras till det bättre nu... Jag...

Av Rose-Marie Nordgren - 27 februari 2011 18:25

Hejsan heeej!   Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig igen... Men nu är jag här...   Det har inte hänt så mycket... allt har rullat på i vanlig takt. Det nyaste är väl att jag varit hos läkaren och fått min dom på min fot. Inflammat...

Av Rose-Marie Nordgren - 30 januari 2011 15:20

Efter en veckas arbete, så är det faktiskt skönt med lite lugn och ro!   Min kropp har skrikit efter vila efter en vecka med jobb och ensam med barnen, markservice som ska funka och allt vad det innebär.  Villy har varit nere i Malmö.   Ha...

Av Rose-Marie Nordgren - 19 januari 2011 21:03

Hej ni...   Ett par dagar har gått sen pappa lämnade oss i stor sorg och saknad... och jag har hjälp lilla mamma med lite praktiska saker som att åka till Begravningsbyrån och välja kista och hur vi vill ha begravningen i allmänhet. Vi valde e...

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards