Alla inlägg under september 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 19 september 2010 12:14

... ja, jag menar... hur länge ska man orka fixa allt själv?

Ibland så känner jag att jag borde vara två eller fler personer... kanske borde klona mig.

Är det nån som vet hur??

 

Kanske är jag egoistisk, men jag är inte ensam förälder kan jag känna.

 

Mitt liv är ett jävla pussel, som måste stämma till minsta detalj annars fungerar ingenting.

 

Det är möten i skolan, möten på jobbet, oro för mina föräldrar, läkartider, lämna och hämta på dagis/fritids, läxläsning, stängningsdagar på dagis/fritids, packning inför skogen och gympa, telefonsamtal ang. Oliver, middagslagning och därimellan ska man minsann jobba också och kanske hinna pissa och skita mellan varven!! Haha! Ja, usch så dumt!

 

Planering är A och O, men när inte ens det fungerar och man ändå får skita i det blå skåpet, så är det väl inte så konstigt att man är en nervig människa.

 

Önskar att jag också kunde få slippa ta tag i alla viktiga saker ibland och känna att jag bara får flyta med... sicken känsla!! Underbart! Slippa tänka och oroa sig för hur allt ska gå ihop.

Kan ju faktiskt vara glad att jobbet är så flexibelt som det är ändå...

 

Tror minsann att JAG har tre möten att gå på nästa vecka... ja, för det är ju jag då... för Villy är ute på jobb.

Jobbet är så klart väldigt viktigt och man ska verkligen vara glad för att man har det!

Men kan ändå inte låta bli att känna mig en aning övergiven...

 

Ska på möte på måndag angående jobbet, men orkar inte tänka på det nu... Hoppas att det inte gäller mig och Gunnel så mycket... då blir det inte så lätt... jag vet inte... Trött på skiten...

 

Förutom yrsel, illamående och raseriutbrott (kan inte låta bli att undra om jag håller på att förlora förståndet... inte så konstigt med tanke på hur jag mått det senaste), så har det ju varit ganska så bra... Jobbet har ju gått som en dans och det är alltid roligt att jobba med Gunnel.

Det är min höjdpunkt på dagen... att jobba med Gunnel... jag slipper att tänka på alla måsten här hemma! Hon gör mig glad!!!

 

Just nu så har Oliver Tom här inne... de leker i hans rum. Alva sitter här bredvid och kollar på Nickelodeon.

Villy åker rullskidor och jag kände för att sitta här en stund.

 

När Villy kommer hem, är det dax för att gå till Vallokalen och se om man kan hjälpa till med att få Moderaterna ur makten.

 

 

  

Så här kan det se ut... men det får en att slippa tänka så mycket!

Tycker om mitt jobb trots allt!

 

 

  

Inte är det en vacker syn... och inte tror man att det ska blir rent...

 

 

  

Men så här fint blir det när vi är klara på våra ställen...

Kanske inte är så konstigt att de tycker vi gör ett bra jobb?

 

 

Jag längtar till jobbet...

Ni får ha en fortsatt trevlig helg, av det lilla som är kvar...

Av Rose-Marie Nordgren - 12 september 2010 12:32

Hej på er!

 

Jag vet inte, men denna jobbveckan har gått som en dans.

Slit och skratt omvartannat! Det är ju liksom så det ska vara!

 

Det började med att jag och Gunnel fick jaga papegojor mitt i Lilla Edets centrum... ja, du milde vad konstiga saker vi ska vara med om!

 

Vi fick tag i dessa söta varelser. Agaponis/Kärleksfåglar.

 

  

Romeo och Julia...

 

Lappar är uppsatta, men ingen har ännu hört av sig.

 

Veckan har innehållt roliga och lite spännande saker som gör att man orkar med sitt skitjobb... Tur att jag har Gunnel!   

 

Har förövrigt inte mått sådär jättebra det senaste...

Yrsel, matthet, sur i magen, illamående och huvudvärk har väl varit vardagsmat.

Men man överlever väl!

 

Tror väl att man har mycket i ryggsäcken vad gäller oro och press.

Orolig vad som sker på Villys jobb, oro för pappa mm.

 

Men idag fick jag lite nog och tog mig en Ipren. Får försöka göra lite nytta här hemma!

Så jag har satt igång och gjort en äppelpaj och ett "riktigt" bröd står på jäsning.

Vad jag menar med "riktigt "är att jag bara bakat glutenfritt i 10 år, men nu äntligen vågar mig på att ha mjöl hemma! Alva är så stor nu att hon ska klara mjölet luftburet. Så härligt! Hoppas det blir gott! Detta brödet som jag ska göra heter: Det fantastiska brödet och är kanongott och hur enkelt som helst att göra. Villy och jag gjorde detta brödet varje helg innan vi fick barnen.

 

Lite incidenter har ju hänt idag.

 

Fick reda på att Oliver tagit in smågrodor in till sitt rum!!!! Hahaha! Kan inte annat än att skratta åt honom! Tok! Men ska även tala om att det nu sker en sanering i hans rum! Han har fått i uppdrag att ta ut alla leksaker och torka ur alla lådor och annat.

 

Han älskar djur, men detta var ju lite att ta i!!

Båda Oliver och Alva har varit ute och gosat med paddor och grodor nu denna helgen... för det har ju som bekant regnat. Då kryllar det av dem!

 

Jag själv tycker att de är jättesöta, men helst så tar jag inte i de där stora paddorna. Är förundrad över hur barnen plockar upp dem och "bollar" med dem i sina små händer. Paddan ser lite sur ut, men jag lovar att de är försiktiga. De får ju inte ha dem fångna för länge... det tycker jag ju är djurplågeri.

 

     

Söta barn med sura paddor...

 

Bjuder här på en bild på Alva som vi hittade under Olivers våningssäng i går kväll... ser något obekvämt ut!   

 

 

  

Hon verkar nöjd...

 

Ojoj! Nu verkar degen ha jäst färdigt!! Håll nu tummarna på att brödet blir gott!!

 

Kram kram

 

 

 

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards