Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Det händer alltid något.

Av Rose-Marie Nordgren - 12 september 2010 12:32

Hej på er!

 

Jag vet inte, men denna jobbveckan har gått som en dans.

Slit och skratt omvartannat! Det är ju liksom så det ska vara!

 

Det började med att jag och Gunnel fick jaga papegojor mitt i Lilla Edets centrum... ja, du milde vad konstiga saker vi ska vara med om!

 

Vi fick tag i dessa söta varelser. Agaponis/Kärleksfåglar.

 

  

Romeo och Julia...

 

Lappar är uppsatta, men ingen har ännu hört av sig.

 

Veckan har innehållt roliga och lite spännande saker som gör att man orkar med sitt skitjobb... Tur att jag har Gunnel!   

 

Har förövrigt inte mått sådär jättebra det senaste...

Yrsel, matthet, sur i magen, illamående och huvudvärk har väl varit vardagsmat.

Men man överlever väl!

 

Tror väl att man har mycket i ryggsäcken vad gäller oro och press.

Orolig vad som sker på Villys jobb, oro för pappa mm.

 

Men idag fick jag lite nog och tog mig en Ipren. Får försöka göra lite nytta här hemma!

Så jag har satt igång och gjort en äppelpaj och ett "riktigt" bröd står på jäsning.

Vad jag menar med "riktigt "är att jag bara bakat glutenfritt i 10 år, men nu äntligen vågar mig på att ha mjöl hemma! Alva är så stor nu att hon ska klara mjölet luftburet. Så härligt! Hoppas det blir gott! Detta brödet som jag ska göra heter: Det fantastiska brödet och är kanongott och hur enkelt som helst att göra. Villy och jag gjorde detta brödet varje helg innan vi fick barnen.

 

Lite incidenter har ju hänt idag.

 

Fick reda på att Oliver tagit in smågrodor in till sitt rum!!!! Hahaha! Kan inte annat än att skratta åt honom! Tok! Men ska även tala om att det nu sker en sanering i hans rum! Han har fått i uppdrag att ta ut alla leksaker och torka ur alla lådor och annat.

 

Han älskar djur, men detta var ju lite att ta i!!

Båda Oliver och Alva har varit ute och gosat med paddor och grodor nu denna helgen... för det har ju som bekant regnat. Då kryllar det av dem!

 

Jag själv tycker att de är jättesöta, men helst så tar jag inte i de där stora paddorna. Är förundrad över hur barnen plockar upp dem och "bollar" med dem i sina små händer. Paddan ser lite sur ut, men jag lovar att de är försiktiga. De får ju inte ha dem fångna för länge... det tycker jag ju är djurplågeri.

 

     

Söta barn med sura paddor...

 

Bjuder här på en bild på Alva som vi hittade under Olivers våningssäng i går kväll... ser något obekvämt ut!   

 

 

  

Hon verkar nöjd...

 

Ojoj! Nu verkar degen ha jäst färdigt!! Håll nu tummarna på att brödet blir gott!!

 

Kram kram

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2014 20:33


    Jajjamen! 9 dagar kvar till semestern!  Blir en härlig tripp till Zakynthos!  Längtar som en tok nu! Två veckor i paradiset... Hela familjen är tokvärda den här ledigheten.    Flyr lite verklighet. Renovering av huset här tagit stor...

Av Rose-Marie Nordgren - 26 april 2013 21:05

  Det var lääänge sedan jag var här och det har häääänt mycket sen sist... Man kan förkorta det med nytt liv, eget boende, skild och mycket sorg i bagaget...   Men allt känns som om det är på god väg att ändras till det bättre nu... Jag...

Av Rose-Marie Nordgren - 27 februari 2011 18:25

Hejsan heeej!   Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig igen... Men nu är jag här...   Det har inte hänt så mycket... allt har rullat på i vanlig takt. Det nyaste är väl att jag varit hos läkaren och fått min dom på min fot. Inflammat...

Av Rose-Marie Nordgren - 30 januari 2011 15:20

Efter en veckas arbete, så är det faktiskt skönt med lite lugn och ro!   Min kropp har skrikit efter vila efter en vecka med jobb och ensam med barnen, markservice som ska funka och allt vad det innebär.  Villy har varit nere i Malmö.   Ha...

Av Rose-Marie Nordgren - 19 januari 2011 21:03

Hej ni...   Ett par dagar har gått sen pappa lämnade oss i stor sorg och saknad... och jag har hjälp lilla mamma med lite praktiska saker som att åka till Begravningsbyrån och välja kista och hur vi vill ha begravningen i allmänhet. Vi valde e...

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards