Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 6 juli 2010 21:40

Ja, så är det...

 

Ibland så händer det och det gjorde det idag.

 

Dagen började ju som vanligt med sega ungar och uppjagade föräldrar... Lämnade på dagis och fritids, ner till jobbet och bytte bil till firmabil.

Gunnel och jag hade med oss Johanna som skulle lära sig våran städrutt inför vår semester och tur var väl det att hon var med...

 

Hade jobbat ca 2 timmar, när de ringde från dagis och sa att Alva inte alls var sig själv. Hon hade inte ätit bra, orkade knappt sitta och var väldigt trött... sagt och gjort, Johanna fick köra mig tillbaka till min bil som stod vid städbolagets förråd.

Så turen var ju att Johanna kunde hjälpa Gunnel under dagen och hon fick ju även lära känna ställerna...

 

Så det blev ingen Highway to Hell idag! Det slapp jag! Johanna fick lära sig den hårda vägen... att köra själv första gången!! Hihi!

 

Kom till dagis, hämtade en hängig Alva, åkte till Vårdcentralen och hon fick ordinerad vila. De såg inget på henne, mer än att hon var hängig. Så mer kunde de inte utläsa av henne utan tyckte att vi skulle avvakta och se om det var nåt på gång eller helt enkelt att hon inte fått tillräckligt med sömn... Kan ju erkänna att hon inte var lätt att somna förra veckan, utan smög upp och spionerade på mamma och pappa när det vankades fika med Katarina och Johan på utsidan, vilket hände nästan alla dagar som var goa.

 

Hon somnade gott här på soffan när vi kom hem och jag tyckte faktiskt att hon blev något piggare utav det.

 

Klart att både ljuset och värmen gör att det är svårt att somna på kvällarna!

Sen är det ju så att de långa och varma dagarna med utelekar på dagis tar på de små liven... tror nog att det räcker med att hon får vila och sova ut länge i morgon, så tar jag och Gunnel nya tag på torsdag!

Får se i morgon hur det verkar.

 

I morse åkte Villy ner till Helsingborg för jobb.

Han kommer eventuellt hem på torsdag... gott det. Saknar honom.   

 


 

  

 

Nu ska jag stänga ner här och snart gå och sova...

 

Sov så sött!

 

 

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards