Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 26 augusti 2010 21:24

  

Ja, eller vad tycks??

 

Lite större bil och ägaren till den är självaste chefen på arbetsplatsen... Det ni!!   


Lyckan är gjord, ännu en gång!

 

Nästa bil... En Dumper kanske??

 

För det blir större och större bilar som vi får låna upp till självaste helvetet! Ja, just det... Helvetet... Ni som inte vet, så är det uppe på Kattleberg i självaste Alvhem... I detta berg ska det sprängas en tunnel för tågen. Allt berg som blivit bortsprängt tas upp på självaste berget och där väntar en (ibland två) krossar som maler ner till mer hanterlig storlek.

Sen har de en tipp där bl a. lera och annat mojjsigt hamnar.

 

Vad jag och Gunnel ska där uppe kan man ju fråga sig... men iallfall... Krossgubbar, tippgubbar, grävgubbar osv. har bodar där uppe på berget, dit de kryper in och dricker en kopp kaffe, äter lite mat och även roar sig med ett toalettbesök då och då... och det är där jag och Gunnel passar in! Vi städar efter dem.

 

Men iallafall... tillbaka till det där med att komma upp sig i status och få stora bilar...

Är det verkligen för att man kommit upp sig i status eller helt enkelt för att de gör allt för att de ska få gubbarna nöjda däruppe... "Skit samma! Ge städkärringarna en bil så de kan ta och göra dagen för gubbarna... det får bära eller brista... de kanske kör ner i nåt höl där uppe, men då har de i allafall förhoppningsvis hunnit städat före!"...

 

Ja, herregud... det är ju tur att man har kul på jobbet.

 

Hmm... kul och kul blir det ju inte nu när årstiden ändras till det sämre... regn, rusk, snö och blask... LERA... Lerinpackning...

 

Vet hur våra kläder kommer att se ut och inte blir de granna direkt!

 

   

Vackert? Börjar lite lagom... sen kommer helkropps-lerinpackningen närmare jul...     

 

Haha! Mina vänner... ska inte uppehålla er mer ikväll med sånt här meningslöst dravel!

Men hoppas ni ändå fått en liten inblick i mitt ganska så vanliga, men ändå så galna jobb...

 

Måste säga att jobbet jag har är tufft och det känns både i kropp och själ... Men det är också ett givande och roligt jobb, med tanke på min arbetskamrat och härliga svärmor!!

Utan henne på jobbet hade allt varit hur trist som helst!! Det är verkligen skratt varje dag!

 

Sen är det ju den stämningen bland gubbarna och för all del damerna nere på byggerna... det livar upp med mycket skämt och bus.

Hur skulle det se ut med sura människor runt sig hela dagarna!? Man blir ju deprimerad bara man tänker tanken!

 

Känner att dessa två veckorna har tagit på mig... har fått en fin tennisarmbåge och försöker självbehandla den genom att avlasta den så lite som möjligt... får liksom jobba avigt... men den ska väl försvinna nångång!

 

Har mycket att se fram emot i helgen!!!

Först och främst på lördag så ska Villy tävla i Alliansloppet! Det är en tävling med rullskidor och inlines.

Villy ska köra sitt första lopp någonsin!! Spännande!! Hejja älsklingen!! Tror på dig och du är mitt allt!!! Älskar dig.

I samma stund som Villy kör sitt, så är Johan på Edet runt och springer! Hejja Johan friskt humör!!

 

Senare på kvällen ska vi... alltså Katarina, Johan med familj, Stefan och då vi... lilla familjen Hedenhös... träffas och äta kräftor och umgås... alltid trevligt!

 

Nä... nu ska jag slänga mig i bingen, för i morgon är en ganska stressig dag, med tanke på att vi har fått mer bodar att städa helt plötsligt sådär! Hade bokat om en tid för Oliver hos tandläkaren innan vi visste om detta. Så vi får skynda oss lite och jag tror inte att det gör så mycket att vi hoppar över lite på ena stället för att vi ska hinna göra det nya stället.

De vet om Olivers tid och de ville verkligen få städat i morgon.. så de får ta det!

 

Natti mina vänner!

 

 

 

 

 

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards