Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 30 augusti 2010 21:25

 

Nu är det så som jag har sagt hela tiden...

 

Har nu äntligen kommit upp mig i status!   

 

 

 

Nu snackar vi större bil!! Så ska det se ut!!

 

Okej, okej... körde den inte själv! Men vaddå!

Fick åka med denne vänlige man upp till Servicetunneln via Helvetet.

 

ÄNTLIGEN fick jag och Gunnel se tunneln efter all den tid vi har spenderat där nere i Alvhem! Väldigt spännande och mycket kul!

 

Gunnel åkte först... fast då i en "vanlig" Dumper...

Men hon fick vara med om lastning och tippning av berg, medans jag fick nöja mig med att åka i detta vidunder! Kul var det!

 

Fattar inte precisionen som krävdes för att föra fram denna stora maskin i den helt plötsligt smala tunnel... ja, den kändes väldigt smal när vi körde där... Snacka om bred maskin!

 

En Servicetunnel är ju aldrig lika bred som en järnvägstunnel utan är ju bara till för att evakuera folk om det skulle hända nåt med tåget mitt i tunneln.

 

Så gott folk! Kan väl NÄSTAN säga att jag tagit mig upp i status!!

 

 

  

På väg upp till Helvetet.

 

 

  

Inne i tunneln.

 

 

Så var det med det!

Glad att jag har fått vara med om det!

 

God kväll!

Av Rose-Marie Nordgren - 30 augusti 2010 20:53

Är en stolt fru till en man som varit med i sin första tävling i rullskidor!   

Alliansloppet den 28 augusti 2010!

 

Han hamnade på en 20:e plats sin klass. 1:31:42.3 på 28 km.

Tycker att det var en väldigt bra tid!!

 

Vilket lopp och vilken upplevelse! Fattar inte hur de vågar ställa sig på dessa rullande farligheter och kunna stå på dem!!

Sååå fort det gick för elitkörarna! Brink och Tynell... Jösses!

Men även om eliten var där och körde fantastiskt bra, så måste jag ju säga att Villy var den som var bäst!   

 

Jag var väldigt orolig för hur Villy skulle se ut när han kom in i mål... för när det började droppa in folk som det bara forsade blod från på både knän, ben och armar då höll jag nästan på att få ett psykbryt!! Uscha!

 

  

 Lugn som en filbunke... på väg att värma upp innan start...

  

 Så var det dax för start!! Glad älskling... eller kanske ett panikleende!

 

 

  

Och efter en panikartad väntan... ÄNTLIGEN  i mål!!

 

 

Och han kom i mål helskinnad! Phuuu!

 

Det var underbart att se honom och jag är verkligen stolt över honom!!

 

Han har nog fått blodad tand, för nu har han anmält sig till Göteborgsvarvet nästa år!

Han ska ev. medverka i ett rullskidelopp i november i Kungälv.

Kul!

 

Det var så kul att svärmor, svärfar, Egny, Fredrik, Sylvi, Katarina, Johan och Rebecca kom och hejjade på honom! Tror att han uppskattade det!

 

Stoltare fru kan ni leta efter!

 

Kul var det att när vi kom hem, så satt Johan och överasskade Villy med ett glas öl och lite snack innan dusch och kräftskiva!

 

Kvällen fortsatte med kräftskiva hos Katarina och Johan. Jättetrevligt!

 

Johan hade sprungit Edet Runt tidigare på dagen och det hade gått bra för honom med!! Grattis!!

 

Som sagt... en väldigt trevlig helg!

 

 

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards