Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

En helg att minnas!

Av Rose-Marie Nordgren - 30 augusti 2010 20:53

Är en stolt fru till en man som varit med i sin första tävling i rullskidor!   

Alliansloppet den 28 augusti 2010!

 

Han hamnade på en 20:e plats sin klass. 1:31:42.3 på 28 km.

Tycker att det var en väldigt bra tid!!

 

Vilket lopp och vilken upplevelse! Fattar inte hur de vågar ställa sig på dessa rullande farligheter och kunna stå på dem!!

Sååå fort det gick för elitkörarna! Brink och Tynell... Jösses!

Men även om eliten var där och körde fantastiskt bra, så måste jag ju säga att Villy var den som var bäst!   

 

Jag var väldigt orolig för hur Villy skulle se ut när han kom in i mål... för när det började droppa in folk som det bara forsade blod från på både knän, ben och armar då höll jag nästan på att få ett psykbryt!! Uscha!

 

  

 Lugn som en filbunke... på väg att värma upp innan start...

  

 Så var det dax för start!! Glad älskling... eller kanske ett panikleende!

 

 

  

Och efter en panikartad väntan... ÄNTLIGEN  i mål!!

 

 

Och han kom i mål helskinnad! Phuuu!

 

Det var underbart att se honom och jag är verkligen stolt över honom!!

 

Han har nog fått blodad tand, för nu har han anmält sig till Göteborgsvarvet nästa år!

Han ska ev. medverka i ett rullskidelopp i november i Kungälv.

Kul!

 

Det var så kul att svärmor, svärfar, Egny, Fredrik, Sylvi, Katarina, Johan och Rebecca kom och hejjade på honom! Tror att han uppskattade det!

 

Stoltare fru kan ni leta efter!

 

Kul var det att när vi kom hem, så satt Johan och överasskade Villy med ett glas öl och lite snack innan dusch och kräftskiva!

 

Kvällen fortsatte med kräftskiva hos Katarina och Johan. Jättetrevligt!

 

Johan hade sprungit Edet Runt tidigare på dagen och det hade gått bra för honom med!! Grattis!!

 

Som sagt... en väldigt trevlig helg!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2014 20:33


    Jajjamen! 9 dagar kvar till semestern!  Blir en härlig tripp till Zakynthos!  Längtar som en tok nu! Två veckor i paradiset... Hela familjen är tokvärda den här ledigheten.    Flyr lite verklighet. Renovering av huset här tagit stor...

Av Rose-Marie Nordgren - 26 april 2013 21:05

  Det var lääänge sedan jag var här och det har häääänt mycket sen sist... Man kan förkorta det med nytt liv, eget boende, skild och mycket sorg i bagaget...   Men allt känns som om det är på god väg att ändras till det bättre nu... Jag...

Av Rose-Marie Nordgren - 27 februari 2011 18:25

Hejsan heeej!   Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig igen... Men nu är jag här...   Det har inte hänt så mycket... allt har rullat på i vanlig takt. Det nyaste är väl att jag varit hos läkaren och fått min dom på min fot. Inflammat...

Av Rose-Marie Nordgren - 30 januari 2011 15:20

Efter en veckas arbete, så är det faktiskt skönt med lite lugn och ro!   Min kropp har skrikit efter vila efter en vecka med jobb och ensam med barnen, markservice som ska funka och allt vad det innebär.  Villy har varit nere i Malmö.   Ha...

Av Rose-Marie Nordgren - 19 januari 2011 21:03

Hej ni...   Ett par dagar har gått sen pappa lämnade oss i stor sorg och saknad... och jag har hjälp lilla mamma med lite praktiska saker som att åka till Begravningsbyrån och välja kista och hur vi vill ha begravningen i allmänhet. Vi valde e...

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards