Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Så härligt, så underbart!

Av Rose-Marie Nordgren - 5 juli 2010 22:03

Hejsan heeej!

 

Nu var det ett par dagar sedan igen!

Men nu är hó här igen seru!   

 

Förkyldningen är på gång att ge med sig och sista veckan innan semestern är på ingång! Kan ju inte bli bättre.

 

Fredagen började med jobb, men slutade med en uppfriskande sådanhär skönhet...

 

 

  

En fräsch och läskande Mojito i min solstol på baksidan var ju inte fel alls...

 

 

Lördagen var helt fantastisk! Varmt som bara den! 31,7 grader... härligt!

Vi var ute hela dagen och vi gjorde vad vi kände för!

 

Var tomat och och fågelvakt för Katarina och Johan. Det var inte direkt ansträngande!! Hihi!

 

En del bus och annat blev det ju tid för.

Villy hade vattenkrig med barnen och bl a. Olivers två vänner.

Kul hade de, medans jag smög iväg och matade fåglar! Ville inte alls vara med på detta!

 

Grillen var ju en skam att inte använda en dag som denna! Helgrillad fläskfilé med en fräsch hemmagjord potatissallad gjord av färskpotatis, rödlök, sockerärtor, tomater, gurka, fetaost och en vinägrett... Smaskens! Missade att köpa Ruccolasallad att lägga i, men det var gott ändå.

Kan säga att barnen äter detta som om de alltid har älskat potatis! Oliver gillar inte potatis i vanliga fall, så det är ett gott betyg!

 

På kvällen var jag ju bara tvungen att ge mig på en Irish Coffee... vilket jag aldrig smakat på i hela mitt liv.

Whiskey är inte min grej riktigt, men detta var ju riktigt smarrigt alltså!

 

Så här gjorde jag:

 

4 cl. Whiskey

2 tsk. Farin socker

Kaffe i eget behag

Vispgrädde

 

Det var godare än förväntat!

 

Herregud! Låter ju som om jag super för jämnan!! Men så är inte fallet!

 

Njaee.. nu lämnar vi ämnet alkohol för nu...   

 

Här kommer istället en bild på Alva... hon har precis satt i sig en rabarb och då ser man ut så här:

 

 

  

Surt sa räven om raberberna! Oslagbart!

 

På söndagen blev det att hälsa på föräldrar, för man får ju se till di gamle.

Det är väl alltid roligt att träffas.

Oliver var väl helt i sitt esse när han kom till farfar.

Farfar hade nämligen byggt lite på "lådbilen" som står där hos honom. Nu var den fungerande och hade en motor från en skruvdragare!

Behöver jag tala om att det gick saaaaaaaaaakta.... Men inte mindre populärt för det!

 

Helgen gick som den brukar... ALLDELES för fort!!

 

Arbetsveckan är igång igen och ska ha firmabil och en tjej med oss för att lära henne runt på ställerna. Det blir nog bra!

Nu dög det att ge mig en firmabil... men det är ju bara denna veckan, sen blir det att köra med min privata igen.

 

Så är det!

 

Nu ska jag ta och göra Villy lite sällskap innan läggdax... han åker till Örkelljunga i morgon och kommer väl ev. hem på tordag... så vi får väl snacka ihop oss lite.

 

 

Jippiiii! Det är snart semester!!

 

Bjuder på en liten härlig gammal goding... AC/DC idiot som jag är:

 

             Highway to Hell!!

 

Denna låten stämmer ganska passande till vad vi ska göra i morgon...

"Motorvägen till Helvetet". Jodå... dit ska vi och det är inte dåligt vad de där Dumpersen kör alltså, så det är inte mer än riktigt att kalla den så... Highway to Hell... huga!

 

Ni får ha en fortsatt fin kväll och morgondag!

Sov sött!

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2014 20:33


    Jajjamen! 9 dagar kvar till semestern!  Blir en härlig tripp till Zakynthos!  Längtar som en tok nu! Två veckor i paradiset... Hela familjen är tokvärda den här ledigheten.    Flyr lite verklighet. Renovering av huset här tagit stor...

Av Rose-Marie Nordgren - 26 april 2013 21:05

  Det var lääänge sedan jag var här och det har häääänt mycket sen sist... Man kan förkorta det med nytt liv, eget boende, skild och mycket sorg i bagaget...   Men allt känns som om det är på god väg att ändras till det bättre nu... Jag...

Av Rose-Marie Nordgren - 27 februari 2011 18:25

Hejsan heeej!   Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig igen... Men nu är jag här...   Det har inte hänt så mycket... allt har rullat på i vanlig takt. Det nyaste är väl att jag varit hos läkaren och fått min dom på min fot. Inflammat...

Av Rose-Marie Nordgren - 30 januari 2011 15:20

Efter en veckas arbete, så är det faktiskt skönt med lite lugn och ro!   Min kropp har skrikit efter vila efter en vecka med jobb och ensam med barnen, markservice som ska funka och allt vad det innebär.  Villy har varit nere i Malmö.   Ha...

Av Rose-Marie Nordgren - 19 januari 2011 21:03

Hej ni...   Ett par dagar har gått sen pappa lämnade oss i stor sorg och saknad... och jag har hjälp lilla mamma med lite praktiska saker som att åka till Begravningsbyrån och välja kista och hur vi vill ha begravningen i allmänhet. Vi valde e...

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards