Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Härliga fredag, härliga sommar!!

Av Rose-Marie Nordgren - 4 juni 2010 18:32

 

Hej där!

 

Här sitter jag med ett glas rött och med potatisgratäng och lax i ugnen... mmm... gott ska det bli!

 

Sommaren är häääär! Fattar ni!? Nu kan man sitta ute i det härliga vädret och lapa sol.

 

Villy sitter på baksidan i en solstol och läser dagens tidning och gottar sig. Tycker jag verkligen han kan unna sig. Han har ju klippt mammas och pappas gräsmatta idag... den är ju inte liten direkt... det är ju ett par timmars arbete.

 

Måste erkänna en sak... är lite deppig idag... känns just nu som om jag inom snar framtid kommer att hamna i ett stort svart hål om detta håller i sig... pappa... lilla pappa...

Han vägrade åka med till vårdcentralen på sin provkontroll... han äter Varan och måste ta prover för att kolla upp värdena.

 

Mamma är hur nerdeppad som helst... pappa bara gnäller och börjar nog bli senil eller något... hur dåligt samvete får inte jag när jag inte kan finnas där till 100% hela tiden!!!!? Mamma sa i bilen när jag körde henne för att handla: "Jag önskar att jag inte fanns mer... det finns ingen glädje i livet längre"!!! VAAAA!? Vad skulle jag svara på det!?   

 

Faaaaan, man blir ju för fan helt knäckt av sådana grejjer... Förstår samtidigt mammas frustation att hon inte kan komma nånstans utan mig. Hon vill så gärna flytta från huset och det tycker jag att de ska göra!! Men pappa är om jag får säga det själv... en egoist. Men jag menar... han klarar sig ju för sjutton inte själv! Mamma får hjälpa honom att sätta på sig kläder och tvätta håret på honom od... det är inte ett drägligt liv på gamledár...

 

Ska försöka njuta av helgen och sommaren som äntligen tittat hit... har ju lite att se fram emot! Bryan, Villys bror har ett litet partajs i morgon för han fyller 30 år nästa vecka, sen på kvällen blir det grillkväll hos Katarina och Johan... hoppas på att få glömma alla bekymmer för en stund.

 

Mamma och pappa! Jag älskar er! Hoppas ni förstår att jag gör mitt bästa och att även jag har mitt egna liv!! Puss på er!   

 

  

Pappa och mamma... de börjar bli lite skruttiga... men fina ändå! 

 

Nu ska jag försöka njuta av sol och familj...

 

Puss på er.   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2014 20:33


    Jajjamen! 9 dagar kvar till semestern!  Blir en härlig tripp till Zakynthos!  Längtar som en tok nu! Två veckor i paradiset... Hela familjen är tokvärda den här ledigheten.    Flyr lite verklighet. Renovering av huset här tagit stor...

Av Rose-Marie Nordgren - 26 april 2013 21:05

  Det var lääänge sedan jag var här och det har häääänt mycket sen sist... Man kan förkorta det med nytt liv, eget boende, skild och mycket sorg i bagaget...   Men allt känns som om det är på god väg att ändras till det bättre nu... Jag...

Av Rose-Marie Nordgren - 27 februari 2011 18:25

Hejsan heeej!   Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig igen... Men nu är jag här...   Det har inte hänt så mycket... allt har rullat på i vanlig takt. Det nyaste är väl att jag varit hos läkaren och fått min dom på min fot. Inflammat...

Av Rose-Marie Nordgren - 30 januari 2011 15:20

Efter en veckas arbete, så är det faktiskt skönt med lite lugn och ro!   Min kropp har skrikit efter vila efter en vecka med jobb och ensam med barnen, markservice som ska funka och allt vad det innebär.  Villy har varit nere i Malmö.   Ha...

Av Rose-Marie Nordgren - 19 januari 2011 21:03

Hej ni...   Ett par dagar har gått sen pappa lämnade oss i stor sorg och saknad... och jag har hjälp lilla mamma med lite praktiska saker som att åka till Begravningsbyrån och välja kista och hur vi vill ha begravningen i allmänhet. Vi valde e...

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards