Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Har man inte tillräckligt att göra ibland?

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2010 20:48

 

God kväll!

 

Nu är det kväll igen och dagarna går så fort att man knappt hinner fundera...

 

Dagen har ju innehållt, med en risk för att låta tjötig... det vanliga! Lämna på dagis/fritids, jobb, hämta på dagis/fritids... sen inte nog med det var det dags för att köra mamma och pappa till Vårdcentralen, apoteket och affären... Äntligen fick pappa gjort sina Varanprover och jag fick frågat sköterskan i kassan om det gick att skaffa ApoDos som gör att pappsen kan hålla reda på sina mediciner bättre... Han skulle få en läkartid som var utsatt för att få ordning på medicinerna och förhoppningsvis ett bättre system än det han har kört med på egen hand...

 

Phahaha! Eeeeh... det kan nog inte bli annat än bättre isåfall... ja, herregud... di gamle behöver en hjälpande hand.

 

Kan ju inte fortgå så här mer. Ena dagen har han tagit all sin dags förbrukning av medicin kl. 15, andra dagen kanske kl. 20... inget bra...

Men nu får vi hoppas på detta och att jag ska ha tid att köra honom den dagen som det är dax för läkarbesöket.

 

Mamma fick tagit ut sin medicin för KOL och jag fick köpt Munsönderfallande Alvedon för barn... ja, det var ju så dagen egentligen började.     

 

 

Dagen började så lugnt och stilla... gick upp tidigare än jag brukar... KORS I TAKET! Oliver och Alva var ju lika sega som vanligt att få upp. Inget ovanligt med det... Men när jag och Alva stod i hallen färdiga för att gå (som vanligt), kom Oliver ner och sa att han hade ont i huvudet och det kan jag säga att det hör inte till vanligheterna! Jag fick gå in och rota efter Alvedon, vilka jag inte hittade!!!! Höll på att bli tokig!

Stackarn fick allt gå till skolan utan tablett.   

Behöver väl inte säga att jag kände mig gaaaaaanska sen till jobbet! MORR! Stressiga mornar är nog det värsta jag vet!

 

Men blev på bättre humör under dagen.   

 

Han  hade fortfarande lite ont i huvudet när jag hämtade honom från fritids, men fick sin tablett nu på eftermiddagen och vi får väl se om det går över på stackarn...

 

Bara det nu inte är nåt på g... vill ju inte ha mer vattenkoppor här i huset... och speciellt  inte nu innan avslutningen!!!!

 

Juhupp... fick handlat lite inför avslutningen... lite bullar, dammsugare och fruktsoda till picknicken i gröngräset! Picknicken är bruklig efter uppträdanden och skönsångerna!

  "Du ska inte tro det blir soo-ooommar, ifall inte nån sätter fart..."  

Härligt med sommarlov! Det är barnen värda, så som de kämpar i skolan.

 

Efter all uppståndelse bland sköterskor och Ica-handlare åkte vi vidare till mamsen och papsen och fikade en sväng... tror att det är uppskattat... de är så ensamma.

Men ibland så orkar inte jag vara den som tar allt... men missförstå mig inte... jag gör allt för dem, men ibland behöver även jag en paus! Tror jag... eller?!

 

  

Hade varit skönt att rensa tankarna från allt negativt och ta en promenad i skog och mark med mina älsklingar! De är mitt allt!        

 

 

Nä... nu har jag nog svamlat så det räcker och blir över...

Ska ta och dricka upp mitt kaffe och sen krypa till kojs och prata med Villy innan jag sluter korkgluggarna!

 

Puss

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2014 20:33


    Jajjamen! 9 dagar kvar till semestern!  Blir en härlig tripp till Zakynthos!  Längtar som en tok nu! Två veckor i paradiset... Hela familjen är tokvärda den här ledigheten.    Flyr lite verklighet. Renovering av huset här tagit stor...

Av Rose-Marie Nordgren - 26 april 2013 21:05

  Det var lääänge sedan jag var här och det har häääänt mycket sen sist... Man kan förkorta det med nytt liv, eget boende, skild och mycket sorg i bagaget...   Men allt känns som om det är på god väg att ändras till det bättre nu... Jag...

Av Rose-Marie Nordgren - 27 februari 2011 18:25

Hejsan heeej!   Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig igen... Men nu är jag här...   Det har inte hänt så mycket... allt har rullat på i vanlig takt. Det nyaste är väl att jag varit hos läkaren och fått min dom på min fot. Inflammat...

Av Rose-Marie Nordgren - 30 januari 2011 15:20

Efter en veckas arbete, så är det faktiskt skönt med lite lugn och ro!   Min kropp har skrikit efter vila efter en vecka med jobb och ensam med barnen, markservice som ska funka och allt vad det innebär.  Villy har varit nere i Malmö.   Ha...

Av Rose-Marie Nordgren - 19 januari 2011 21:03

Hej ni...   Ett par dagar har gått sen pappa lämnade oss i stor sorg och saknad... och jag har hjälp lilla mamma med lite praktiska saker som att åka till Begravningsbyrån och välja kista och hur vi vill ha begravningen i allmänhet. Vi valde e...

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards