Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 21 maj 2010 17:33

  

                            En liten myspicknick på dagisets grillkväll...

 

 

 

Hej era fredagsmysare!

 

En ledig fredag är en ledig fredag... iallafall för de flesta...   

 

Dagen har sett ut som följer:

 

Utvecklingssamtal för lilla sessan Alva, nemas problemas där inte! Härligt!   

 

Sen bar det av för att hämta mina kära föräldrar som hade en del ärenden i byn... Pappa skulle hämta sin racer (rullator)... min lilla pappa har protes på ena benet och just nu går han väldigt illa, så ett hjälpmedel är det enda riktiga i detta skedet. Han ska ju kunna gå runt i trädgården lite... men jag måste erkänna att pappa tynar bort framför ögonen på oss... han börjar bli virrig och det är ett under att han kommer i tid till alla läkarbesök eller vad det nu kan vara, i tid... Det gäller att man inte har bråttom... kan ju inte påstå att vi kom i tid till att hämta racern heller om man säger så... sen var det dax för provtagning som är brukligt ca. var tredje vecka. Han äter Varan så det är ett måste att ta dessa tester...

 

Mamma skulle hjälpa pappa med att komma in på vårdcentralen och fixa så han fick sitt frikort i kassan där... ja, herrejösses säger jag bara... allt detta meck tog över 2 timmar... sen skulle vi handla på det... ja, allt som allt blev det nog närmare 4 timmar... en halv dag med sterriga kärringar och sega gubbar!!!   

 

Detta är mina lediga fredagar!

 

Är så glad att min gosige kille Oliver fick vara hos Katarina och Johan efter skolan, medans jag fixade dessa ärenden... De ställer så snällt upp!! Taaaaack!! Ni är bäst!   

Hahaha! De kunde nog inte föreställa sig att det skulle ta sån tid!! Phuuu! Tur att Oliver inte är världens vildaste kille...

 

Jaja... men nu är min snurriga del av fredagen färdig... nu väntar middag med mina kärlekar. Villy är på väg hem från Linköping där han varit på montage av en gör-det-själv tvätt... Ska bli gott att få krypa upp i hans famn och bara känna värmen... "suck"... Vill bara släppa alla bekymmer och bara känna att jag är jag...

 

Är faktisk orolig för min pappa, men samtidigt måste jag släppa lite bekymmer... usch... det kommer en dag när han inte finns mer... nä... nu känner jag mig lite deppig för det!! Fan.

 

Ta nu och ryck upp sig!! Gaaaaaaaahh!

 

Idag ringde de uppifrån Ögonkliniken i Trollhättan dit jag fått en remiss. Fick en tid nästa fredag för att kolla upp mina ögon... har fått sk. glaskroppslossning... ja, vilket visar sig i att jag ser en mörk fläck med lite lurv runt... hmm... bra formulerat eller hur!? Ser även genomskinliga långa slingriga streck... och jag kan då berätta att jag har en jäkla dålig syn innan och ser då f*n inte bättre nu när det är på det bättre ögat... man är ju lite orolig!

 

Men min största önskan är att få operera ögonen så att man slapp glasögonen eller iallafall fick betydligt bättre syn!!!

Oooh... fick jag en önskan som var till mig själv, så hade det varit det!!

Skit i tuttarna, hängmage, rynkor, hängiga kinder och droopy eyes!

Men mina ögon vill jag fixa! LÄTT!   

 

Skönt iallafall att alla måsten på denna dagens "Måste göra" lista är avbockade... göttgöttigöttgött!

 

Nu är det dax att vara med mina raringar!

 

Kram kram!

 

 

 

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards