Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 23 maj 2010 13:39

 

Hej hopp!

 

Helgen är snart över och en ny arbetsvecka är på ingång... tja... det får väl duga   

 

Kan ju börja med att min röriga fredag inte var slut med att köra föräldrar, utan när Villy kom hem och vi hade ätit våran middag blev det ännu en tur till mina föräldrar... men, nu var det dax för att klippa gräsmatta... låter enkelt, men den är ju inte så liten om man säger så... typ ca. 2000 kvm... hmm... sen kom regnet och då blev det inte så mycket mer gjort.

 

Lördagen började med att vi åkte dit ännu en gång och fortsatte med kantklippning och fika. Fika är ju alltid trevligt!

Sen bar det av till Villys föräldrar dit jag och barnen åkte själva medans Villy åkte sina rullskidor! Phuu... hur orkar han!? Är faktiskt riktigt stolt över hur han kämpar med både sina skidor och sin löpning... jag som älskar och träna har varken tid och ork numer... har till och med sagt upp mitt medlemsskap i Sportlife... inte kul alls, men jag känner att jag inte hinner med både jobb, familjeliv och träning i detta skedet och att betala för nåt som jag inte använder känns ganska onödigt.

 

Har en tanke att jag ska komma tillbaka när livet lugnat ner sig lite!! ÄLSKAR att träna! Speciellt Body Pump... Ooooh löve!   

Konditionsträning är också mäkta kul alltså!!

 

En som jag är väldigt imponerad av är Johan, vår vän, som har haft det kämpigt i flera år efter en arbetsolycka, men nu kommit tillbaka och har sån livskraft att dela med sig av här i livet!!

Igår lördag var det Göteborgsvarvet och såklart var han med!! Detta var hans mål! Tyckte jag var starkt! Grattis Johan!!    

 

Vi firade honom genom att äta och dricka gott tillsammans med honom och Katarina. Mysigt värre!

 

Idag har vi bara varit hemma och tagit hand om lilla trädgården, planterat lite blommor och Oliver har planterat sin sallad. Lite mysigt att dona med sådana saker ibland.

Villy har panik som han brukar på söndagar och är ju inte på bästa humöret direkt... Jag kallar det söndagssjukan!

 

Han har fått dille på att han ska städa just på söndagar... tjaha, tänker ni... varför gör inte du det? Jo, det ska jag tala om! Jag prioriterar faktiskt inte städning i mitt liv... anser faktiskt att barnen kommer i första hand! Oojoooj... du måste ha det skitigt hemma!!?? Njaaaeee... faktiskt inte... Visst, Villy städar ju på sina paniksöndagar, men dammsugaren kommer ju fram då och då!

 

Men varför hatar du att städa då!? Jo, för att JAG hade en mamma som städade igenom sitt liv... varje dag... bytte gardiner varannan vecka (SANT!), och jag kan inte minnas att hon någonsin var ute med mig och gjorde sandkakor eller bara var där och satt vid sandlådskanten och tittade på mina underverk som jag skapade. Kan faktiskt erkänna att det känns...

 

Så vill ju inte jag att mina barn ska känna... och visst... jag är väl inte alltid ute med mina barn heller, men de är ju såpass stora nu och vi bor ju så fantastiskt bra! Men ibland så får man ju leta såklart! Barn är ju barn.

 

Visst kan det yrket jag har vara en liten anledning varför också... är ju faktiskt städerska... Men där jag är, är det ju mer grövre städning och jag ska erkänna att jag är helt slut efter en dag på  jobbet...där handlar det om lera, gegga och grisiga gubbar!

 

Nä, vad säger ni!? Ska vi ta och njuta mer av den söndagen som är kvar!? Ska försöka få min make på bättre humör... han ska nog få en kram!  

 

Ha det så gott! Vi hörs!

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards