Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Rose-Marie Nordgren - 25 maj 2010 22:36

 

Ghaaaaaaaah!

 

Denna dagen har ju inte varit klok i nån ände!

 

Villy åkte till Linköping för montage...   

 

Dagen börjar som det brukas med lämning av barn på dagis/fritids... sen bar det av till jobbet.

Efter jobb väntar tre möten... först på listan var ett drop-in möte på fritids och ett Utvecklingssamtal... Sen lasta in ungarna i bilen för att åka hem och börja med middagen.

 

När allt var uppätet och barnen gjort sig iordning för kvällen, lämnar jag mina barn i soffan med tillhörande film, chips och dricka... Händer inte så ofta! Och jag går vidare till möte número tres... föreningsmöte här på gården... Mötet hölls inte många meter från mitt hem, ska jag nog tala om!

 

När det gått ca. 2 timmar på mötet så kommer Oliver inklampandes på mötet iförd i t-shirt och sina självlysande pyjamasbyxor! Ganska så gulligt!   Men han vänder lika fort som han kom in för att det var lite för mycket folk...

 

Mötet tar slut ungefär vid 21 och jag kommer hem, glad i hågen... INGEN UNGE INNE! Fick gå ut och leta och hittade Alva vid lekplatsen utanför vårt hus... Oliver mötte jag i backen ner till en större lekplats... inte så mycket letande men så mycket snurr för ingenting! Katarina och hennes dotter Sofia hjälpte mig att leta, men det var ju som tur var inga problem att hitta dem...

Oliver hade letat efter Alva och tvärtom...

 

Phu... in med dem och göra ordning dem för natten... börjar kolla på Alvas överkropp... och såg... nämen en prick... vad är det?... Nämen OJ! Hittade en vattenkopp mellan hennes skulderblad! Sedär ja! Nu börjas skiten!! I och för sig så var jag lite beredd på det, men känner ändå att det är skit...    

Jag och Villy hade planerat en liten resa ner till Tyskland över helgen... utan barnen... Men vi får ju se hur det blir med det...  

 

Pratade med Sjukvårdsupplysningen om att lämna henne till min mamma och pappa när jag jobbar. Inga problem! Så länge de har haft vattenkoppor så blir de inte smittade av henne! Härligt!!   Då löste sig det momentet...

 

Ibland önskar man att man kunde dela på sig... ena delen kunde vara hemma med sina sjuka barn och andra delen kunde vara ute på jobb! Fantastiskt! Det löste sig så fint för mig ändå, men visst kommer jag ju att ringa och kolla läget då och då...

 

Nu sover mina godingar och jag börjar också känna John Blund sand i ögonen... Får väl kanske säga så för idag... har ju en del att pyssla med innan jag ger upp.

 

Oliver ska ha med sig matsäck och annat i morgon på Kamratstödjardagen i skolan och Alva ska ha med sig sin specialmat för att kunna äta hos mormor och morfar... tja.. det finns att göra för den som är sysslolös!

 

Natti...

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards