Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

En härlig dag med mycket saker att få gjort...

Av Rose-Marie Nordgren - 20 maj 2010 21:41

Hej hej!

 

Nu är hó här ännu en gång för att testa livet som bloggare!

 

Denna dagen har varit hektisk med inslag av hunger, svettningar och sist men inte minst ett mysigt avslut på denna sköna dag!

 

Först och främst är det ju det där med att lämna barn på dagis/fritids... phuu... där kan man ju börja sin jäkt på dagen... sen ner till jobbet, hem en snabb sväng och hämta grillprylar, kaffetermos och annat gott inför grillkvällen på dagis!   

 

Så mysigt och så lyckat!

 

Dagen förövrigt har ju inte varit så perfekt...

Aaaeeh... får väl skylla mig själv att mitt blodsocker hamnade i bott, när man "råkade" bara ta med sig två mackor... hmm... inte mycket att hänga i granen när man ska grovstäda baracker och tre hus under dagen...

GRATTIS Rose-Marie!! Varken humör eller kropp blir på topp!   

 

Men åter till grillkvällen på dagis, så var det ju min räddning med korv med bröd, vindruvor och en skvätt kaffe! Åååh... kroppen blev lugn...   

 

När vi (jag, Oliver och lilla Alva) kom hem efter den här långa dagen, så har vi bara tagit det lilla lugna och njutit av värmen och åskan som mullrar runt omkring... Härligt med åska!!

Suttit ute en stund med grannarna slasch kanon vännerna Katarina och Johan som snällt bjöd på en kopp kaffe! Sådana goa vänner får man ju leta efter!

 

I morgon blir det till att köra föräldrarna till vårdcentralen och affären, alltså ledig från jobbet men inte från min andra familj... mmm... det är ju så... man får ta hand om di gamle medans de finns! Men det kan vara riktigt påfrestande ibland med att knappt hinna med sitt eget liv..

 

Men nåt som är positivt är att min älskade make Villy kommer hem efter att varit ute på jobb! Älskar honom så!!     

 

Nä nu mina vänner... det är dax för mig att ta mig nåt lättvindigt att äta... det har nog inte varit tillräckligt idag! Barnen sover och allt är så fridfullt... njuuuuter!

 

Puss och kram från lilla mig

 

 

 
 
Ingen bild

MeMary

20 maj 2010 22:37

Me like att du börjat blogga rosy :D kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie Nordgren - 8 juni 2014 20:33


    Jajjamen! 9 dagar kvar till semestern!  Blir en härlig tripp till Zakynthos!  Längtar som en tok nu! Två veckor i paradiset... Hela familjen är tokvärda den här ledigheten.    Flyr lite verklighet. Renovering av huset här tagit stor...

Av Rose-Marie Nordgren - 26 april 2013 21:05

  Det var lääänge sedan jag var här och det har häääänt mycket sen sist... Man kan förkorta det med nytt liv, eget boende, skild och mycket sorg i bagaget...   Men allt känns som om det är på god väg att ändras till det bättre nu... Jag...

Av Rose-Marie Nordgren - 27 februari 2011 18:25

Hejsan heeej!   Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig igen... Men nu är jag här...   Det har inte hänt så mycket... allt har rullat på i vanlig takt. Det nyaste är väl att jag varit hos läkaren och fått min dom på min fot. Inflammat...

Av Rose-Marie Nordgren - 30 januari 2011 15:20

Efter en veckas arbete, så är det faktiskt skönt med lite lugn och ro!   Min kropp har skrikit efter vila efter en vecka med jobb och ensam med barnen, markservice som ska funka och allt vad det innebär.  Villy har varit nere i Malmö.   Ha...

Av Rose-Marie Nordgren - 19 januari 2011 21:03

Hej ni...   Ett par dagar har gått sen pappa lämnade oss i stor sorg och saknad... och jag har hjälp lilla mamma med lite praktiska saker som att åka till Begravningsbyrån och välja kista och hur vi vill ha begravningen i allmänhet. Vi valde e...

Presentation


☆•*¨*•.¸¸❤ Kvinna, mamma, glädje och sorg.
Livet helt enkelt.❤¸.•*¨*•☆

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv gärna ett par rader!

Klocka

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Väder och vind

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards